Spring naar content

Mentale gezondheid bespreekbaar maken

Mentale gezondheid bespreekbaar maken

39ea74e932a36962d8601e076d1adb9e.png

TEJO Huis vroeg Betrokken Ondernemers Breda om te helpen bij het vinden van een creatieve partner voor de ontwikkeling van een promotievideo voor TEJO’s  jongerenfestival in MEZZ Breda. Het doel van het festival was om jongeren te laten voelen dat het oké is om over mentale gezondheid te praten. Een belangrijke en actuele boodschap. BOB ging op zoek naar een partner die deze boodschap ook zo belangrijk vond, Duizenddingen- Creative Agency!


Het creatieve proces

Vanuit Duizenddingen is een concept bedacht dat resoneert bij een jongere doelgroep. In plaats van een standaard promotievideo is gekozen voor een creatieve aanpak: een “scroll-stopper” die direct de aandacht trekt van een scrollend publiek. Omdat het festival in zijn eerste editie zit, zijn er geen beelden van eerdere jaren beschikbaar. Dit bood juist de kans om vanuit een frisse invalshoek een origineel idee uit te werken.

Op de set werkten een cameraman, geluidsman, lichtman, regisseur en opdrachtgever nauw samen om de video te realiseren. Deze samenwerking leidde tot een eindproduct dat niet alleen visueel aantrekkelijk was, maar ook de boodschap van het festival helder en krachtig overbrengt.

Waardevolle impact

Voor zowel TEJO-Breda als Duizenddingen voelt deze samenwerking bijzonder. Het project biedt de kans om een maatschappelijke boodschap op een positieve en creatieve manier te delen. Binnen Duizenddingen komt het onderwerp ook dichtbij, omdat mentale gezondheid een thema is dat velen persoonlijk raakt. Het is waardevol om hieraan te kunnen bijdragen, zeker na het recente verlies van een collega door mentale problemen.

Een inspirerende samenwerking

‘’Wat we terugkrijgen van zowel TEJO-Breda als ons eigen team is een gevoel van voldoening. Het project brengt niet alleen een sterke promotievideo voort, maar geeft ons ook de kans om stil te staan bij een thema dat vaak onderbelicht blijft.’’ Geeft Dabbe van den Brand van Duizenddingen aan. Het festival en de video zijn een stap in de goede richting om het taboe rondom mentale gezondheid te doorbreken.

Deze samenwerking laat zien wat er – in korte tijd – mogelijk is als creatieve krachten worden gebundeld met maatschappelijke betrokkenheid. ‘’Het heeft ons geïnspireerd om nog vaker projecten aan te nemen die er écht toe doen.’’ Aldus Dabbe van den Brand.

De video is ook te zien op de LinkedIn van Betrokken Ondernemers Breda.

Wil je meer te weten komen over het festival? Check dan de website: https://tejotest.my.canva.site/how-do-you-do-festival