Spring naar content

FIKS wil ervaringen nieuwe generatie delen met BOB

FIKS wil ervaringen nieuwe generatie delen met BOB

FIKS samen met Liek van Boxtel van BOB (ook in een trui van FIKS!)
FIKS samen met Liek van Boxtel van BOB (ook in een trui van FIKS!)

Hoe bereid je je als organisatie voor op de komst van de nieuwe generatie medewerkers? FIKS, het maatschappelijke diensttijd-programma voor alle jongeren van 16 tot en met 27 jaar, weet dat als geen ander. “Wij delen graag onze ervaringen en brengen organisaties en onze deelnemende jongeren met elkaar in contact”, vertelt programmacoördinator en communitymanager Achoa Koolen enthousiast.

De samenwerking en het partnerschap bij BOB past helemaal in de doelstelling van FIKS, namelijk jongeren helpen te vinden wat ze écht willen doen, studeren of ondernemen én daarmee een positieve impact maken in de maatschappij. 

 

“In het traject van tien tot zestien weken zijn de deelnemers anderhalf tot twee dagen per week bezig met bedrijfsbezoeken, workshops, pitches”, vertellen Achoa en haar collega’s Merel Verzijden en Ayla van der Water. “In die periode brengen ze geleerde skills in de praktijk door aan de slag te gaan met een maatschappelijk vraagstuk bij een impactvolle organisatie.”

 

FIKS ziet in BOB de verbinder in de regio als het gaat om Maatschappelijk Betrokken Ondernemers. Het lidmaatschap heeft daarmee een grote meerwaarde voor FIKS, is Achoa stellig. “Wij hopen nog meer lokale betrokken organisaties te leren kennen en ons netwerk uit te breiden. Mogelijk komen daar mooie samenwerkingen uit voort, want samen bereiken we nog meer!”