Spring naar content

‘We delen graag onze IT-know how’

‘We delen graag onze IT-know how’

Martijn van Dijk: 'Als bedrijf met veel IT-know how zouden wij voor sommige maatschappelijke organisaties interessant kunnen zijn.'
Martijn van Dijk: 'Als bedrijf met veel IT-know how zouden wij voor sommige maatschappelijke organisaties interessant kunnen zijn.'

Het Bredase bedrijf Scorito weet als geen ander hoe het via digitale middelen betrokken geïnteresseerden moet activeren. De IT-kennis die het bedrijf daardoor in huis heeft, delen Martijn van Dijk en zijn collega’s graag met maatschappelijke organisaties.

“Onze bijdrage staat voorop”, maakt Van Dijk duidelijk bij het aangaan van het partnerschap met BOB, terwijl hij ook een voorzet geeft voor mogelijke samenwerkingen. “Persoonlijk voel ik me verbonden met het onderwijs, als bedrijf met veel IT-know how zouden wij voor sommige maatschappelijke organisaties interessant kunnen zijn.”

Scorito is geen onbekende voor velen. Want wie wel eens aan een voetbalpoule deelneemt, of met zijn vriendengroep actief de Tour de France volgt en daarin met een fictief eigen team actief is, kent het Bredase bedrijf Scorito. Scorito biedt online sportspellen, zoals een WK-pool en spellen voor de Tour de France, Wimbledon, Formule 1 en de Champions League. “Hiermee voegen we een extra dimensie toe aan het volgen van deze sportevenementen. Het platform is erg populair: 10% van de Nederlanders heeft een account.”

“Als Bredanaar wil ik mijn bijdrage voor de stad leveren”, vat Van Dijk zijn motivatie samen. Hij wil niet alleen zelf in actie komen, maar hoopt ook zijn medewerkers te prikkelen om dat te doen. Het zou mooi zijn als we hen ook deze maatschappelijke verantwoordelijkheid meegeven.”  BOB is daarvoor volgens hem de voor de hand liggende partner. “Want Betrokken Ondernemers Breda is een mooi maatschappelijk initiatief.”