Spring naar content

BOOM zet kennis en kunde in om Quiet te helpen groeien

BOOM zet kennis en kunde in om Quiet te helpen groeien

fecc13f148781a5653af59f72e88a2f3.jpeg

Hoe kunnen we op een verantwoorde manier groeien? Met die vraag worstelde Quiet. Voor de specialisten van BOOM een vraag waar ze wel raad mee weten. Zij werkten aan een strategisch advies. 

“We vinden het belangrijk ons lokaal in te zetten en bij te dragen aan maatschappelijke opgaven. Zo hopen we met onze dienstverlening iets te kunnen betekenen voor de mensen in de stad waar wij gevestigd zijn, Breda”, aldus adviseur Cecile van der Wilden van BOOM. 

De samenwerking begon met een kick-off meeting, zodat de partijen elkaar leerden kennen, de hulpvraag te verkennen en te kijken hoe BOOM hulp kan bieden. Daarop volgde een eerste werksessie met het bestuur en medewerkers van Quiet. “De input van deze sessie hebben mijn collega Julia Deelman en ik vervolgens uitgewerkt tot een advies en in de week voor kerst teruggekoppeld aan Nancy Wongsotaroeno. Nancy was onze contactpersoon gedurende dit traject. Het was altijd fijn samenwerken met Nancy!”, aldus Cecile.

In de werksessie zoomden Quiet en BOOM in op de pijlers van Quiet en hun huidige primaire doelgroep. Daaruit volgde een strategisch communicatieadvies. Dit advies helpt Quiet om als stichting te kunnen groeien en een beter inzicht te krijgen in hun doelgroep en betekenissen van hun pijlers. “Inzicht krijgen in de doelgroep en de betekenis van iedere pijler, is essentieel om gericht en effectief je doelgroep te kunnen bereiken en te kunnen groeien als stichting”, legt Cecile uit. “In dit advies staan daarom communicatierichtlijnen uitgewerkt waarbij de pijlers Verbinden, Vertrouwen, Verzachten, Vertellen en Versterken de rode draad vormen. Ook bevat het advies een template om inzicht in je doelgroep te krijgen. Dit kan Quiet in de toekomst gebruiken voor andere doelgroepen.”

“Quiet liep met deze hulpvraag, maar heeft niet de middelen om een bureau in te schakelen. Wij helpen organisaties al te graag met dit soort hulpvragen”, vertelt Cecile. “Het was vooral een goede match, gezien de vraag van Quiet goed aansloot bij wat wij als BOOM kunnen bieden. ‘We helpen elkaar te helpen’, zoals Quiet tijdens de werksessie zo mooi zei, toen we het hadden over samenwerking tussen partijen die eenzelfde doelgroep willen helpen.”