Spring naar content

BuroCactus prikkelt BOB over haar relatie met partners

BuroCactus prikkelt BOB over haar relatie met partners

c6f883e7eb69252319f0611bfe1db541.jpeg

Hoe kun je zorgen dat bedrijfsleven en maatschappelijk partners elkaar nog beter vinden binnen het netwerk van BOB? Met die vraag ging het team van BOB aan de slag in een workshop geleid door Gaby Remmers van BuroCactus. “Dat was supertof om te doen”, laat ze enthousiast weten.

Tijdens de workshop zijn profielen opgesteld, die de intermediairs kunnen gebruiken om de dienstverlening van BOB aan te scherpen en de betrokkenheid van onze partners te optimaliseren. Zo heeft BOB meer zicht in de verschillende type partners binnen het netwerk. 

Enthousiaste medewerkers

De gedachte achter de workshop? Gaby is helder. “Enthousiaste medewerkers zorgen voor enthousiaste klanten. Zo simpel is het. Maar dit gaat niet vanzelf.”  Met BuroCactus ondersteunt ze bedrijven om hun doelen te bereiken. Hoe ze dat doet? “Ik prikkel en activeer teams en organisaties om in beweging te komen, waardoor enthousiasme en daarmee groei ontstaat. Altijd met de focus op meer klantgerichtheid.”

In de workshop bij BOB was het doel van de dag om een praatplaat te ontwikkelen waarin verschillende profielen zichtbaar zijn – van netwerker tot actieve strategische partner en alles wat ertussen zit – met daarbij onderliggende kenmerken en behoefte vanuit BOB. “Op deze manier hebben wij beter in kaart waar onze partners staan”, vertelt Lieke van Boxtel. “En kunnen we vanuit daar onze partners helpen om hun aandeel bij BOB te optimaliseren en zo hun betrokkenheid te vergroten.”

Kenmerken

Tijdens de sessie werd de vraag in kleine stapjes behandeld. “Na de aftrap hebben we gekeken naar de relevante kenmerken die een beeld schetsen van de mate van betrokkenheid”, vult Lisa Hendriks aan. “Denk daarbij aan hoe vaak partners aanwezig zijn bij bijeenkomsten, hoe vaak ze actief een bijdrage leveren en welke motivatie ze hebben om BOB-lid te zijn.” 

Individueel heeft iedereen post-its geplakt middels de woorden ‘passief’ en ‘super actief’. Daarna is er gekeken naar de tussenliggende betrokkenheidsprofielen. “Als laatste hebben we gekeken hoe we de verschillende profielen kunnen invullen. Denk aan de gewenste output en gewenste manier van contact van die profielgroep”, geeft Lieke aan. “Per groep hebben we gekeken met welk aanbod we ze het best kunnen bedienen.”

Gedrevenheid

Gaby genoot van de workshop. “Ik merk een enorme gedrevenheid en veel enthousiasme binnen het team om te ontdekken hoe het Bredase bedrijfsleven nog meer geprikkeld kan worden om het goede te doen en ze betrokken te laten raken bij maatschappelijke organisaties.”

De workshop gaf ze vanuit haar partnerschap. “Het is fijn om als zelfstandig ondernemer op deze manier iets voor BOB te kunnen doen.”