Spring naar content

Team BOB vertaalt feedback klankbordgroep in acties 

Team BOB vertaalt feedback klankbordgroep in acties 

a50b80d95d8f57d770761a6ecaa1ef3c.jpeg

Om de dienstverlening van Betrokken Ondernemers Breda te evalueren en suggesties te doen voor verbeteringen, is een klankbordgroep in het leven geroepen. De wens voor het samenstellen van deze klankbordgroep kwam voort uit het klanttevredenheidsonderzoek en de strategische sessie tussen team en bestuur van BOB.

De klankbordgroep bestaat uit Laura Overduin (Keyzer Zekerheid), Claudia Vroegop-van Ierssel (The ConneXion by Claudia), Joep van den Maagdenberg (Hitachi), Reginald Berretty (JOBi) en Irene Nagtzaam (Ons Label). De groep partners kwam eind februari voor het eerst samen in wat een geanimeerde sessie was, waarin verschillende leden hun inzichten deelden.

Verschillende onderwerpen

De klankbordgroep besprak verschillende onderwerpen: het belang van draagvlak binnen organisaties, de reguliere dienstverlening, evenementen, partnerschap en communicatie. “Daaruit hebben we meteen verschillende acties gepland, zodat we de feedback van de klankbordgroep meteen kunnen vertalen naar onze dagelijkse praktijk”, geeft directeur Lieke van Boxtel aan. 

Zo gaat BOB workshops aanbieden voor teams van bedrijfspartners om daar op te halen wat de behoeften zijn wat betreft de betrokkenheid van de partner. “Dit moet onze partners helpen om draagvlak te creëren bij de gehele organisatie”, aldus Lieke.

Hulpvragen

Zowel bedrijfspartners als de maatschappelijke partners zien kansen om hulpvragen sneller in te vullen. Daarom bespreekt het team van BOB nu wekelijks alle openstaande hulpvragen. “Door dit nog meer als een gezamenlijke verantwoordelijkheid te behandelen dan wel al deden, verwachten we beter en sneller in te kunnen spelen op de behoeften van onze partners.”

Betrokkenheid en inspelen op behoeften van bedrijven aan de aanbodkant en maatschappelijke organisaties aan de vraagkant gaat BOB beter in kaart brengen. “We ontwikkelen een canvas waarbij alle partners in gesprek worden uitgedaagd om te kijken naar de ideale vorm van betrokkenheid, de rol van BOB hierin en de haalbaarheid hiervan.” 

Matches podium geven

Een aantal zaken die de klankbordgroep naar voren bracht, komt overeen met de uitkomst van het klanttevredenheidsonderzoek. Voor evenementen betekent dit dat BOB blijft doorgaan in de aangepaste koers van 2024. “We richten ons dus op ontmoeting en inspiratie bij bijeenkomsten, en minder op de match.” Om te inspireren, gebruikt BOB de succesverhalen. “We committeren ons om zoveel mogelijk partners met succesverhalen en gave matches om het podium te geven, zowel tijdens evenementen als via onze publicatiekanalen.” 

Een andere actie is gericht op ondersteuning van maatschappelijk partners. “We organiseren een aantal workshops voor hen, waarbij ze handvatten krijgen aangereikt om betere aansluiting te realiseren met het bedrijfsleven”, besluit Lieke.

De klankbordgroep komt in het najaar opnieuw bijeen.