Contexxt Communicatie: nieuwe kennis en contacten
Contexxt Communicatie: nieuwe kennis en contacten
Rondom maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is niet alleen van belang dat je doet wat je zegt, maar ook zegt wat je doet. Daar is Lorenza Verbaten van overtuigd en zet ze zich met haar bedrijf Contexxt Communicatie dan ook voor in. Ze begeleidt ondernemers en mkb-bedrijven naar een duurzame communicatiestrategie. Een partnerschap bij Betrokken Ondernemers Breda past haar als een jas, nog een manier voor haar om maatschappelijk betrokken te zijn.
Dit uit zich voor Lorenza in eerste instantie door een bijdrage te leveren aan de verhalen die te lezen zijn in ons nieuwe jaarverslag. Daarnaast hoopt ze nieuwe kennis en inspiratie op te doen en nieuwe contacten te leggen.
“Veel bedrijven zetten hele mooie stappen wat betreft duurzaam en sociaal ondernemen, niet alleen omdat het ‘moet’, maar omdat ze begrijpen dat dit de enige manier is om toekomstbestendig te zijn”, vertelt Lorenza. “Wat nog niet bij iedere ondernemer of bedrijf bekend is, is dat communiceren over maatschappelijk verantwoord ondernemen het succes van je MVO-strategie kan maken of breken. Wat je naar buiten toe communiceert over MVO, wat je daadwerkelijk doet en hoe dit door je mensen beleefd wordt speelt een belangrijke rol.”
Dat is precies wat ze zelf ook doet. Niet alleen adviseren, maar ook zelf in de praktijk brengen. In haar persoonlijke leven, maar ook door voor te selecteren op bedrijven die een intrinsieke motivatie hebben en MVO serieus nemen.
Daarnaast is ze als communicatieadviseur actief voor Stichting Breda Circulair. En nu dus ook voor Betrokken Ondernemers Breda, vertelt Lorenza: “Ik vind het netwerk van BOB heel mooi, omdat ‘het zakendoen’ niet centraal staat, maar het helpen van een ander en tegelijkertijd je kennis en netwerk verbreden.”