Spring naar content

‘Groeien, matchen en leren’: maatschappelijk jaarverslag BOB 2023

‘Groeien, matchen en leren’: maatschappelijk jaarverslag BOB 2023

31a33252182fae90740035ec56b3c530.jpeg

foto’s Björn Knapen/Issue Magazine

Betrokken Ondernemers Breda heeft tijdens een drukbezochte bijeenkomst bij Van der Valk Breda haar maatschappelijk jaarverslag 2023 gepresenteerd. Onder de titel ‘Groeien, matchen en leren’ blikt BOB in dit 44 pagina’s tellende magazine terug op het afgelopen jaar. Partner Maan verzorgde net als vorig jaar de vormgeving. 

In dit magazine staan tal van inspirerende verhalen over langdurige matches tussen maatschappelijk partners en bedrijfspartners van BOB. Ook bespreken Lieke van Boxtel en Justin Goetzee de manier waarop BOB afgelopen jaar heeft gewerkt aan het verbinden van maatschappelijk partners aan het Bredase bedrijfsleven. Dat gebeurde onder meer door het houden van een klanttevredenheidsonderzoek, vertelt Lieke tijdens de bijeenkomst op vrijdag 23 februari. 


Bijeenkomsten dit jaar

Uit het klanttevredenheidsonderzoek trekt BOB een aantal lessen, onder meer over de bijeenkomsten. “Afgelopen jaar hebben we geprobeerd om te sturen op matches tijdens onze bijeenkomsten”, licht Lieke toe. “Dat blijkt in de praktijk te ingewikkeld op zo’n moment: de vragen zijn daarvoor te complex en de partners te divers. Dat gaan we dus anders doen. Dit jaar staan de bijeenkomsten in het teken van inspireren.”

De eerstvolgende bijeenkomst op 26 maart is zo’n voorbeeld. “Daarin gaan we het hebben over het leiderschap van de toekomst, van uitdagingen als AI tot de manieren waarop je als organisatie kunt omgaan met maatschappelijk verantwoord ondernemen en de verwachtingen van de nieuwe generatie werknemers daarbij.”  Deze bijeenkomst organiseert BOB samen met MEZZ en Stratos.


Inspirerende verhalen

Vrijdagochtend kregen ook verschillende inspirerende voorbeelden het podium. Communicatiebureau KOROKI en Breda Circulair vertelden over de langdurige samenwerking waarin gewerkt wordt aan het opbouwen van een community, waarbij medewerkers van KOROKI acht uur per maand onder werktijd besteden aan dit project. JOBi en Coface vertelden over de inzet van liefst 29 medewerkers van de kredietverzekeraar die afwisselend wekelijks ontbijtjes rondbrengen naar kinderen die anders zonder ontbijt naar school zouden gaan. 

En Talent4You en Quiet Breda gaven een toelichting over de samenwerking in de Singel Samen Loop, waardoor 80 Bredanaars de kans kregen te sporten en uiteindelijk mee te doen aan de Singelloop.  Bij dit initiatief werkten meerdere bedrijven intensief samen. “Dit is een mooi voorbeeld van wat je met elkaar kunt bereiken”, vat Lieke het samen. Inmiddels zijn de verschillende partners al hard aan het werk voor de editie van dit jaar.

Alle drie deze voorbeelden staan samen met nog veel andere verhalen in het jaarverslag, dat elke aanwezige partner mee naar huis kreeg. Partners die niet aanwezig waren, ontvangen het jaarverslag binnenkort met de post.  “Daarmee hopen we jullie te inspireren”, besluit Lieke de bijeenkomst, die werd bezocht door zo’n honderd vertegenwoordigers van de aangesloten partners. 

Het magazine is via deze link ook online te bekijken.