Bewoners Vredenbergh in de watten gelegd door medewerkers Hero Benelux
Bewoners Vredenbergh in de watten gelegd door medewerkers Hero Benelux
Ruim 40 medewerkers van Hero Benelux hebben afgelopen mei de bewoners van Vredenbergh een bijzondere middag bezorgd. De Hero-medewerkers hebben in een 1 op 1-match de bewoners aan de hand van een bingo-kaart allerlei activiteiten aangeboden.
Het doel was het geven van persoonlijke aandacht aan de bewoners van Vredenbergh. “Alles stond in het teken van wat de bewoner deze middag graag wilde doen”, vertelt Chantal Boomaars van Hero.
Gesprekje of schilderwerk
“Bijvoorbeeld lekker wandelen en een gesprekje voeren, een bloemstukje of schilderwerk maken, een muziekquiz met nummers uit de goede oude tijd, een heerlijke handmassage laten doen, als herinnering een leuke polaroidfoto maken (met of zonder grappige accessoires) en een heerlijk ijsje versieren met onze Hero producten.”
Voor Hero was het een manier om als organisatie en als Bredaas familiebedrijf iets te betekenen voor de maatschappij. “Super dat we door de mooie match met Vredenbergh ouderen persoonlijke aandacht hebben kunnen geven.”
Positieve reacties
De middag was voor de Hero-medewerkers een MVO-activiteit, die daarmee even geen dagdagelijkse werkzaamheden onder handen hadden. Nadat ze op en neer gewandeld waren vanuit het Hero-kantoor naar de locatie, keken ze tijdens een afsluitende borrel bij Hero terug op een geslaagde dag, laat Chantal weten. Zij hoorde louter positieve reacties. “‘Ik heb weer veel nieuwe energie van vanmiddag gekregen’, zei de een. En een ander: ‘Volgend jaar komen we weer.’ Kortom onze collega’s hebben een hele fijne en betekenisvolle middag gehad.”
Charlotte Blokdijk, begeleider dagbeleving Vredenbergh, herkent dat. “We kijken nog steeds terug op de fantastische middag van vorige week. Ook bewoners hebben het heel gezellig ervaren. Verhalen kwamen de volgende dag los bij de koffie, dat was alleen maar positief.”