Spring naar content

Deelnemers enthousiast over eerste editie Impact Academy

Deelnemers enthousiast over eerste editie Impact Academy

De deelnemers aan de eerste editie van de Impact Academy.
De deelnemers aan de eerste editie van de Impact Academy.

Heel inspirerend, een tof programma, inspirerend. De eerste ondernemers die afgelopen maanden hebben deelgenomen aan de eerste editie van de Impact Academy zijn enthousiast over wat ze tijdens de vier workshops hebben geleerd. “Ik keek telkens met plezier uit naar de sessies.”

De Impact Academy kwam tot stand na het door Breda Business/Gemeente Breda en BOB georganiseerde Impact Ondernemers Event. “Daar ontstond een dusdanig goede vibe en ook een duidelijke behoefte, dat we hebben besloten om dit samen een vervolg te geven in de vorm van de Impact Academy”, vertelt Bas van Gerwen van Breda Business/Gemeente Breda.

De workshops werden gegeven door de partners van Betrokken Ondernemers Breda. Zij behandelden verschillende thema’s. Sprekers gingen met de ongeveer twintig deelnemers in op ‘Marketing met Impact’, ‘Organiseren, rapporteren, certificeren en meten’, ‘Hoe financiering ik mijn impactonderneming?’ en Klantreizen.

Positieve energie
“Ik heb me aangemeld voor de Impact Academy omdat ik graag met gelijkgestemden spar over de mogelijkheden en onmogelijkheden van het sociaal ondernemerschap”, vertelt Ivo Boschman van Bühne Breda.  Hij was enthousiast over de workshops. “Er ontstaat positieve energie en actie, door verbindingen te leggen en het netwerk te benutten.”

Ontmoeting

Mariëlle Horsten van ZoetZuur&Zout had na een aantal jaren vooral alleen geopereerd te hebben, behoefte aan input en inspiratie van buitenaf. “Daarnaast heb ik ook bewust de ontmoeting en samenwerking met andere impactondernemers gezocht.” Over het programma was ze enthousiast. “Overwegend interessant, nuttig en inspirerend!”

Han Buijsse van PrinsenZwam beaamt dat. “De sessie over de organisatie vond ik in eerste instantie erg theoretisch en ver van mijn bed. Ik dacht zelfs ‘moet ik hier nu mijn tijd aan verdoen?’. Maar heeft mij vervolgens wél aan het denken gezet onder welke rechtsvorm ik mijn onderneming in de toekomst wil gaan inrichten. Ik vond alle presentaties erg boeiend, evenals de verschillende vaak onbekende locaties.”

Diversiteit

Lucienda Dap van Het Activeringshuis vond het programma en de diversiteit van deelnemers uit een ander werkveld top, vertelt ze. “Ik neem de inspirerende verhalen mee van de deelnemers die doen wat ze doen omdat ze de wereld gewoon een stukje mooier willen maken. Dat samenwerking loont!. Ik keek telkens met plezier uit naar de sessies. Helemaal top gedaan!”

Vervolg

Krijgt de eerste editie een vervolg? “We vinden zeker dat het ondernemersaanbod in Breda meer op Impact Ondernemen gericht moet worden”, besluit Justin Goetzee, directeur van BOB. “Maar of dit leidt tot een nieuwe Impact Academy kunnen we nu nog niet zeggen. Daarvoor gaan we in gesprek met andere partijen én wachten we de definitieve evaluatie vanuit impact ondernemers af.”