Spring naar content

Meerderheid partners BOB wil vaker maatschappelijk actief zijn

Meerderheid partners BOB wil vaker maatschappelijk actief zijn

Tijdens de inspiratiesessie Verbeter Breda stond kansengelijkheid op de agenda. FOTO LARS DE NIJS
Tijdens de inspiratiesessie Verbeter Breda stond kansengelijkheid op de agenda. FOTO LARS DE NIJS

Partners van Betrokken Ondernemers Breda zijn door de bank genomen erg tevreden over onze dienstverlening en ons netwerk. Ze waarderen BOB met een 8,2 gemiddeld. Dat blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat we afgelopen zomer hebben gehouden met behulp van onze partners Dataleaf en Expoints. Uit dit onderzoek blijkt dat veel van onze partners vaker maatschappelijk actief willen zijn. Zo’n 53% heeft dit laten weten.

Onder partners die actiever willen zijn, bevinden zich zowel partners die al veel doen, maar ook partners die zeggen nog meer uitgedaagd te willen worden. Een enkele partner wil wel meer, maar heeft door bedrijfsomstandigheden op dit moment beperkte ruimte voor meer maatschappelijke betrokkenheid.

Verbeterpunten

Uit het klanttevredenheidsonderzoek komen uiteraard verbeterpunten en tips, bijvoorbeeld over hoe je de impact die je maakt meet. “De eerste stappen hiervoor hebben we inmiddels al gezet”, vertelt Lieke, “omdat we weten dat dit voor onze partners steeds belangrijker wordt voor hun eigen verslaglegging en verantwoording.”

“Het belang van samenwerking, betrokkenheid en impact in de stad Breda komt duidelijk naar voren en dit maakt ons als Betrokken Ondernemers Breda mega trots” , stelt Lieke van Boxtel. “Deze mooie cijfers motiveren ons nog meer om door te gaan met wat we doen, maar dan nog beter en met steeds meer toffe matches.”

Met deze overwegend positieve feedback gaat het team van BOB aan de slag, maakt ze duidelijk. “We blijven zoeken naar langdurige en duurzame matches tussen het maatschappelijke veld en het Bredase bedrijfsleven. Dat doen we ook door met onze evenementen aan te sluiten op maatschappelijke thema’s die relevant zijn voor het bedrijfsleven. Wat we doen toetsen we bovendien aan een klankbordgroep van vier partners die twee keer per jaar met ons meedenken.”

Beweegredenen partnerschap

Waarom zijn partners aangesloten bij ons netwerk? Van de bedrijfspartners zegt 87% dat ze Maatschappelijk Betrokken Ondernemen belangrijk vinden, 80% zegt dat ze het belangrijk vinden om mijn steentje bij te dragen aan Breda en 51% zegt dat ze aangesloten zijn voor de netwerkmogelijkheden. Van de Maatschappelijk partners zegt 69% dat zij Maatschappelijk Betrokken Ondernemen belangrijk vinden, 59% zegt het belangrijk te vinden om zijn steentje bij te dragen aan Breda en 76% kiest voor Betrokken Ondernemers voor de netwerkmogelijkheden.

Communicatie

Afgelopen jaar hebben we veel werk gemaakt van de communicatie met onze partners én met de buitenwereld. Daarom hebben we ook gevraagd naar de ervaringen met onze communicatiekanalen LinkedIn, de Bundeling-app, de website en tussen partners en hun contactpersoon bij BOB. Daaruit blijkt dat onze communicatiestijl gemiddeld met een 8,1 wordt gewaardeerd, de frequentie van onze communicatie krijgt gemiddeld een 7,4 en de communicatie vanuit jouw contactpersoon binnen BOB gemiddeld 8,7. Onze Bundeling-app krijgt een 7,2 gemiddeld. “In onze communicatie besteden we steeds meer aandacht aan de hulpvragen die op Bundeling worden gezet”, aldus Lieke.